Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

6 Ağustos 2011 Cumartesi

Hint Bülbülleri İle İlgili Sorulan Sorular...

Soru 12:)Kuşlarım sürekli kavga ediyor,ne yapacağım?
Cevap:Hint Bülbülleri heyecanlı ve sinirli kuşlardır,genel olarak bir kafeste iki erkek,yada yavrular ile ebeveynler arasında kavgalar görülür. Sorun çıkaran kuş bir süre ortamdan alınmalı,sakin bir ortamda tutulmalıdır. Daha sonra kuşu tekrar kafesine koyun ve gözlemleyin. Ayrıca genellikle bu kovalamacalar da tüyler koparılmaktadır,ebeveynler özellikle erkek kuş,yavruları yolar,yavrular tünemeye başlayınca yuvalığı çıkartın,kafese bir tutam yuva malzemesi tutturun,eğer hiç bir şey işe yaramıyorsa erkeği bir süre ayırın.
Soru 13:)Acaba yumurtalar dolu mu?
Cevap:Bunu yumurtaya ufak bir fener tutarak anlayabilirsiniz,ancak çok ürkek ve daha önce yavrulamamış kuşlarınız varsa bunu denemeyin. Kuluçkanın 3. gününden sonra plastik bir kaşıkla yumurtaları yuvadan alıp ışıkta kontrol edin. Yumurtaları ellemeden önce ellerinizi yıkayın,ve dikkatlice kaşık kullanarak yerine koyun. Boş olanları atın. Dolu olanlarda damarlar oluşur ve embriyonun atan kalbini görebilirsiniz.
Soru 14:)Çocuğuma ispinoz almak istiyorum,önerir misiniz?
Cevap:Hayır,Hint Bülbülleri çocuklar için UYGUN ev hayvanı değildir,bir muhabbet kuşu daha uygun düşer,bu canlılar fazla ilgiden,korkutulmaktan ve ele alınmaktan hoşlanmazlar. Bunu çocuğunuza anlatmalısınız,mutlaka bir büyük gözetiminde barındırılmalıdır,yoksa merak eden çocukların kafesi devirmesi,kuşları elleyeyim derken zarar vermesi gibi durumlar çoğunlukla yaşanmaktadır.
Soru 15:)Yolunan tüyler tekrar çıkacak mı?
Cevap:Muhtemelen evet,tüyleri yolunmuş kuşu öncelikle ayırın,diyetinde protein ve kalsiyumu arttırın. Ancak sürekli tüylerin yolunan kuşların o bölgelerinde ki dokuları hasar görürse tekrar tüy çıkmayabilir.
Soru 16:) Hint Bülbülleri ne yerlerYumurtalar neden sürekli boş çıkıyor?
Cevap:Kuşunuzun erkek ve dişi olduğundan emin misiniz? Kuş düzenli kuluçkaya yattığından emin misiniz?
         Eğer cevabınız evetse yuvayı 2 aylığına alın ve kuşlarınız dinlendirin. Bazen akraba veya hastalık taşıyan kuşların yumurtaları çıkmadan embriyo ölmektedir. Sürekli akraba eşleşmelerini engelleyin ve kuşları tedavi edin.
Soru 17:) Dişi kuş ne zaman yumurtlayacak?
Cevap:Bunu kesin olarak bilmek mümkün değildir,ancak sağlıklı beslenen bir dişi,zamanı gelince elbet yumurta bırakır. Dişiler biraz durgunlaşır,tüylerini kabartır,çok fazla kalamar kemiği tüketir,ve bazen yuvayı düzenler malzeme taşır. Buradan anlayabilirsiniz.

10 yorum:

  1. dişi hint bülbülüm vardı dün bir erkek aldım yuvaya alışmış görünüyorlar kendilerine özgü seslerde çıkarıyorlar yalnız çiftleşmiyorlar ne yapmalıyım.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. hocam bnm 1 cift hint bülbülüm vr bnle aynı odada kalıyor süphelediğim sey mahremiyeti sevdiyi icinmi yumutlamıyor yumutrlaması ıcın neyapabiblirim yeni kayıt oldum yardım edebilirmisiniz

    YanıtlaSil
  4. Benim 1 çift hint bülbülüm var. Dışı yumurta bırakmiyor namal iyim

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Hint bülbülünden 4 yavru aldım 1 tanesi diğerlerinden çok farklı Gagası dahil ful beyaz ama gözü siyah albino değil. Bu normalmi kime sordum ise ilginç geliyor bilgi edinmek istiyorum

    YanıtlaSil
  7. Hint bülbüllerim yuva yaptılar bir tane daha yuva koyduk acaba yuvada iki tane yuva olması doğrumudur? Onada ip koydular bu aralarda ilk defa birkaç kez dişininin erkeğin üzerine çıkıp kavga ettiklerini gördüm cevap verebilirmisiniz ?

    YanıtlaSil
  8. Ben hitn bülbülü besliyorum yuvaya ipi çektiler geceleri yuvanın içinde yatmıyor lar bu neden kaynaklanıyor dur

    YanıtlaSil
  9. yavrular yumurtadan çıktığı zaman annesi bakarmı yoksa benimmi yavruyu doyurmam lazım.annesi anneye doyuruyorsa aynı yemi mi vermeliyim yoksa mama mı vermeliyim

    YanıtlaSil
  10. Bir çift hint bülbülü aldım 2 hafta oldu yuva örmüyölar bilgisi olan varmı

    YanıtlaSil