Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

22 Haziran 2011 Çarşamba

Horozlar Niçin Öter?

    Horozların sadece sabahları ötmesi gerektiğine inananlar var. “Vakitsiz öten horozun başı kesilir” diye deyim bile var. Bu yanlıştır. Günün her saatinde ötebilirler. Sabahları daha sık ötüyorlarsa sebebi, horoz için her gün yeni bir gün ve yeni bir mekândır. Bir de sabahları tavuklar yumurtlamakla meşgul olup pek ortada görünmezler. Horoz gurup toplansın diye öter, tavuklara mesaj göndererek yerini bildirir. Bu sebeple ve hem çevre denetimini yerine getirdiği için horozların ötmesi sabahın geç saatlerinde azalır ama gün boyunca devam eder.
Benim horozum çok sık ötüyor diyorsanız, bunun mutlaka geçerli bir sebebi vardır. Anormal bir durum yoktur. Aşağıda birkaç sebep yazdım.
— Erkek kediler sahiplendiği bölgeye özel kokusunu serper ki diğer hayvanlar bilsin. Horozlar da kendi bölgelerinde aynı işi “ses” ile yaparlar. Onun için sadece sabahları değil, sık sık öterler.
— Horozlar melek görünce öter diyenler var.
— Bir horoz başka bir horozun ötmesini işitince öter. Sebep birbirlerine meydan okumaktır. Gel kozlarımızı paylaşalım, burası benim bölgem demek istiyor. Veya “burası benim bölgem, yaklaşma yoksa haddini bildiririm” demek istiyor. Dolayısıyla bir horoz uzaktan horoz sesleri duydukça öter.
— Horozun ötmesi aynı zamanda uzaktaki tavuklara varlığını ilan etmektir. Buraya gelin ben sizi korurum, size yiyecek bulurum anlamında.
— Tıpkı horozlardaki gibi, birçok kuşlarda erkekler dişilerden çok daha güzel tüylere sahiptir. Ayrıca çiftleşmeden önce tüylerini açarak, kabartarak daha da güzel görünmeye çalışırlar. Horozlar bunu kanadını yana sarkıtıp çiftleşmek istediği tavuğun çevresinde bir iki tur dönerek yapar. Ötmesi de yine dişilere etkinliğini ispat içindir.
— Tehlike sezince de öterler. Diğer tavuklar duysun yanıma gelsin ben onları korurum anlamındadır.
— Horozlar ötmeyi seviyor, bunun da doğru olması mümkün. Canları ne zaman isterse öterler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder